Centrul de îngrijire și asistență pentru persoane adulte cu dizabilități Bâcleș

Descriere

Centrul de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Bâcleș este o instituție de interes public, aflat în subordinea Direcției de asistență socială și protecția copilului Mehedinți, cu rol în aplicarea politicilor de asistență specială a persoanelor cu dizabilități care acordă sprijin și asistență de specialitate, în regim rezidențial, în scopul depășirii situației de dificultate în care se găsesc și a integrării sociale.

Scopul centrului

Descriere scop …

  • Implementarea standardelor de calitate și diversitate;
  • Creșterea și menținerea capacităților funcționale ale asistaților;
  • Asigurarea unui nivel maxim posibil de autonomie și siguranță;
  • Asigurarea unor condiții de îngrijire care să respecte identitatea, integritatea  și demnitatea persoanelor;
  • Amenajarea unor noi utilități care să asigure la un nivel superior condițiile de îngrijire/tratament;
  • Asigurarea menținerii capacităților fizice și psihice;
  • Asigurarea consilierii și informării atât a asistaților cât și a familiilor acestora privind problematica socială (probleme familiale, psihologice, precum și probleme care derivă din instituționalizarea prelungită în funcție de fiecare caz în parte);
  • Stimularea participării la viața socială;
  • Facilitarea și încurajarea legăturilor interumane inclusiv cu familiile proprii;
  • Organizarea de activități psiho-sociale și culturale în spații special amenajate;
  • Identificarea mediilor în care poate fi integrată persoana internată timp îndelungat precum și încurajarea cât mai frecventă a legăturilor interumane prin implicarea comunității locale (frecventarea slujbelor religioase, acces la presă, televiziune, bibliotecă);
  • Asigurarea unor condiții similare mediului familial;
  • Libertate de mișcare , libertate de exprimare, libertate de decizie;
  • Cooptarea în acțiuni de educație sanitară;
  • Accesul liber și neîngrădit  la căile de comunicație: telefon și poștă.

Misiunea

Centrul de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Bâcleș este aceea de a îmbunătăți viața beneficiarilor noștri, de a le asigura un mediu prietenos și stabil, care sa le permită valorificarea potențialului și abilităților de care dispun.

Pornim de la convingerea că fiecare persoană, indiferent de situația materială, poziția socială sau starea de sănătate are dreptul la o viață demnă și decentă.

Categoria de beneficiari

Descriere categorie beneficiari …

Condiții de admitere în centru

Acte necesare:

  • Carte de identitate (sau buletin) beneficiar;
  • Certificat naștere beneficiar;
  • Certificat stare civilă beneficiar;
  • Certificat încadrare într-un grad de handicap în termen de valabilitate;
  • Adeverință medicală boli infecțioase – contagioase;
  • Fișă de investigații paraclinice:
    • Radiografie pulmonară interpretată;
    • Test HIV/SIDA;
    • Analize sânge (Ag, HBs, VDRL);
    • Examen coproparazitologic.
  • Anchetă Socială
  • Documente medicale privind evoluția sau involuția diagnosticului
  • Adeverință de venit sau cupon de pensie

Criterii de eligibilitate:

  •   

Admiterea în centru

Serviciile oferite

  • Găzduire pe perioadă nedeterminată
    • Găzduirea permanentă
    • Asigurarea bunurilor de natură obiectivelor de inventar: lenjerie și accesorii de pat, noptieră, dulap, masa, scaune, coșuri de gunoi, televizor, frigider.
  • Îngrijire personală și supraveghere permanentă
    • Igiena și supravegherea beneficiarilor,
    • Pregătirea patului, a sălii de baie,
    • Activitatea de îngrijire corporală, toaleta, dus, baie,
    • Măsuri de prevenirea a escarelor,
    • Igienizarea și întreținerea camerelor de locuit,
    • Igienizarea și întreținerea spațiilor de activități.
  • Hrană
    • Hrana se asigură în limita alocației zilnice de hrana și a meniului stabilit,
    • Masa se servește la ore fixe, de 3 ori pe zi,  plus 2 suplimente; se ține cont de regimul dietetic prescris de medic, precum și de preferințele alimentare (în limitele posibilităților),
    • Servirea mesei se face în sala de mese iar în cazul persoanelor dependente acestea sunt ajutate să mănânce, să bea în cameră.
  • Asistență medicală și supravegherea stării de sănătate
    • Asistență medicală curativă și de urgență prin adoptarea unui plan terapeutic pentru fiecare beneficiar,
    • Supravegherea stării de sănătate generală a asistaților,
    • Indicarea nevoilor de tratament și a posibilităților de tratament,
    • Asigurarea medicației specifice,
    • Prevenirea și depistarea bolilor infecțioase prin vaccinări preventive, controale medicale periodice,
    • Atunci când problematica medicală depășește posibilitățile centrului, beneficiarii sunt direcționați către alte spitale de specialitate,
    • Îndrumare, sprijin și consiliere pentru menținerea și îmbunătățirea stării de sănătate.
  • Asistență psihologică
    • Identificarea nevoilor – Plan de intervenție individualizat,
    • Folosirea mecanismelor psihologice necesare îmbunătățirii sau menținerii stării de sănătate mintală, stării de confort psihic, al relaționării cu mediul, cu ceilalți asistați și cu familia,
    • Investigații clinice la patul asistatului,
    • Psihoterapie individuală sau de grup,
    • Discuțiile concrete cu pacientul, cu beneficiarul și familia,
    • Realizarea unui mediu propice de terapie de grup și obținerea de influențe pozitive ale grupului,
    • Mediere, consiliere și intervenție în situații de criză.
  • Recuperare
    • Terapii medicale,
    • Terapie prin masaj – masajul realizat aduce beneficii importante recuperării statusului motor al beneficiarilor,
    • Terapie de dezvoltare a autonomiei personale: educație perceptivă (perceperea timpului, stimularea percepției auditive, tactile, percepția distantei, etc), igiena personală, autogospodărire,
    • Terapie ocupațională (activități de croșetat, tricotat, computer, grădinărit, diverse activități gospodărești, activități cu voluntarii),
    • Servicii de readaptare și socializare.
  • Asistență socială
    • Pregătirea persoanei cu dizabilități, determinarea locului în cămin,
    • Cunoașterea istoriei beneficiarului, cunoașterea legăturii familiale,
    • Adaptarea soluției la necesitățile beneficiarului,
    • Intermedierea relației între persoana vârstnică, personal și conducere,
    • Intermedierea cu familia și anturajul, utilizarea posibilităților oferite de obiceiuri de viață, educație, etc.,
    • Modalități de prevenire a marginalizării sociale,
    • Apărarea drepturilor și reprezentarea intereselor persoanelor asistate,
    • Mediere, consiliere și intervenție.
  • Socializarea și petrecerea timpului liber
    • Satisfacerea nevoilor majore – de protecție efectivă: de a fi util, de activitate, de recunoaștere socială, de manifestare a experienței și autorității, de a interacționa și a stabili relații sociale, de a nu fi judecat, de protecție socială, de a păstra unele secrete pentru sine prin:
    • Atragerea persoanelor asistate în activități culturale; accesul la bibliotecă, jocuri de societate: șah, remi, table, cărți ,
    • Vizionarea programelor de televiziune, radio, accesul la presa, participarea la spectacole organizate în incinta centrului, la teatru, vizitarea unor muzee, instituții publice,
    • Excursii la mănăstiri, tratament balnear (în limita posibilităților),
    • Activități individuale,
    • Activități de grup.
  • Serviciul medical este asigurat de medic, asistent medical șef, asistente medicale, infirmiere.
  • Serviciul evaluare/primire – evaluare/ieșire este asigurat de medic, psiholog, asistent social, asistent medical și infirmieră de tură.
  • Serviciul recuperare este asigurat de medic, asistent medical, psiholog.
  • Serviciul consiliere – asistență socială este asigurat de către asistentul social în colaborare cu psihologul centrului.
  • Serviciul terapie ocupațională, ergoterapie și socializare este asigurat de psiholog, asistentul social, asistentul medical, infirmiere și personalul  de servire.
  • Asistență spirituală  religioasă
    • Consiliere spirituală, activități religioase prin susținerea de slujbe, împărtășanie, spovedanie la patul beneficiarului sau în biserica aflată în localitate. Beneficiarii sunt încurajați și sprijiniți să participe la activități religioase.

Sediul centrului

Adresa: Comuna Bâcleș, sat Bâcleș

Telefon:

E-mail:

Sef centru: Iulian Ivan