Serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap

Serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu dizabilități funcționează în cadrul DGASPC Mehedinți și are rolul de a analiza dosarele pentru încadrarea în grad de handicap. Activitatea sa este coordonată de un șef serviciu și se desfășoară sub autoritatea Directorului Executiv Adjunct.

Pentru a obține un certificat de handicap, persoanele adulte pot solicita programare la serviciul de evaluare complexă din cadrul DGASPC Mehedinți. Află ce acte sunt necesare pentru încadrarea în grad de handicap, cum se face programarea și ce trebuie să conțină dosarul pentru o evaluare completă. Informațiile te vor ajuta să pregătești documentele necesare și să înțelegi mai bine procesul de încadrare.

Informații utile privind încadrarea în grad de handicap

Atribuții privind încadrarea într-un grad de handicap

Serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap:

  • Efectuează evaluarea/reevaluarea complexă a persoanelor care solicită încadrarea în grad si tip de handicap, domiciliate pe raza județului Mehedinți, la sediul propriu sau la domiciliul persoanei;
  • Realizează evaluările/reevaluările medicale, sociale, psihologice conform criteriilor de încadrare în grad de handicap pentru persoanele care solicită încadrarea în grad de handicap;
  • Întocmește raportul de evaluare complexă pentru fiecare persoană evaluată și propune încadrarea/neîncadrarea, respectiv menținerea încadrării în grad și tip de handicap a unei persoane;
  • Recomandă sau nu încadrarea, respectiv menținerea în grad de handicap a unei persoane, precum și programul individual de reabilitare și integrare socială a acesteia;
  • Stabilește împreună cu persoană cu handicap planul individual de servicii întocmit de managerul de caz/responsabilul de caz;
  • Stabilește orientarea profesională a adultului cu handicap, după caz;
  • Realizează evaluările privind nivelul de instruire, orientarea școlară și vocațională a persoanelor cu handicap;
  • Transmite  Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, prin Secretariatul Comisie de evaluare a persoanelor adulte cu dizabilități, dosarele persoanelor care au fost evaluate în vederea încadrării în grad de handicap;
  • Instrumentează dosarele persoanelor cu handicap care solicită acordarea unei măsuri de protecție ;
  • Evaluează persoanele cu handicap și propune Comisie de evaluare a persoanelor adulte cu dizabilități, acordarea măsurii de protecție corespunzătoare;
  • Evaluează îndeplinirea condițiilor necesare pentru atestare că asistent personal profesionist;
  • Asigură realizarea demersurilor privind reevaluarea persoanelor adulte cu handicap, la solicitarea conducerii Direcției generale de asistență socială și protecția copilului Mehedinți sau a Comisiei superioare de încadrare în grad de handicap;
  • Realizează activități de informare despre drepturile și obligațiile persoanelor cu handicap;
  • Realizează activități și servicii de consiliere pentru persoanele cu handicap și familiile acestora.

Actele necesare pentru încadrarea într-un grad de handicap

Cum te programezi

CEREREA și actele doveditoare se pot depune spre înregistrare de către persoana care solicită eliberarea unui certificat de încadrare în grad de  handicap, familia sa, reprezentantul legal, asistentul personal sau organizația neguvernamentală al cărui membru este persoana în cauză sau pot fi transmise electronic la adresa de email: sec_adulti_mh@dgaspcmh.ro

Actele cu care te prezinți

  • Cerere evaluare complexă ;
  • Act de identitate – original și copie xerox;
  • Scrisoare medicală – tip de la medicul de familie – cu bolile aflate în evidentă numai pentru persoanele care depun dosarul pentru prima dată, respectiv referat de la medicul de familie pentru persoanele care sunt la reevaluare – original ;
  • Referat de la medicul specialist cu specificare diagnosticului, a stadiului bolii și a stării prezente și – după caz – data debutului bolii – original;
  • Alte acte medicale (bilete de ieșire din spital, analize medicale, altele) după caz sau la solicitarea specialiștilor serviciului de evaluare complexă. 
  • Adeverință de salariat – pentru  salariați –  original și copie xerox;
  • Decizia de pensionare (pensie limită de vârstă sau pensie de invaliditate cu specificarea datei de revizuire) și  talon de pensie – pentru pensionari – în 2 copii xerox;
  • Adeverință de la Administrația financiară – pentru cei care nu realizează venituri –  original și copie xerox;
  • Declarație – original

Documente  medicale  necesare evaluării realizate în conformitate cu  criteriile medico – psihosociale emise prin Ordinul ministrului muncii, familiei și egalității de șanse și al ministrului sănătății publice nr. 762/1.992/2007 cu modificările și completările ulterioare.

Dacă cererea de evaluare și documentele necesare au fost trimise în format electronic, prin email, vi se va răspunde prin email fiindu-vă comunicat numărul de înregistrare a cererii, data la care sunteți programat pentru evaluare și eventuale documente suplimentare necesare. La prezentarea în vederea evaluării trebuie să aveți toate documentele în original.

Contact

Telefon: 0352401121

E-mail: sec_adulti_mh@dgaspcmh.ro

Șef serviciu: Florin Ciorăscu