DESCRIEREA SERVICIULUI
Serviciul de asistenta maternala si plasament familial a fost infiintat la data de 15.12.2016 prin Hotararea nr.126/G/2016 a Consiliului Judetean Mehedinti si are sediul in str.Crisan nr. 48A, Drobeta Turnu Severin, judetul Mehedinti. Serviciul de asistenta maternala si plasament familial – COD SERVICIU SOCIAL 8790 SF-C detine ”Licenta de functionare” seria LF nr. 0001091, eliberata de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie la data de 17.04.2024 si este autorizat sa functioneze pe o perioada de 5 ani.
SCOPUL SERVICIULUI
Scopul serviciului este de a oferi servicii de ingrijire de tip familial la domiciliul persoanelor, familiilor sau asistentilor maternali, care asigura cresterea si ingrijirea copilului separat temporar sau definitiv de ocrotirea parintilor sai, ca urmare a stabilirii masurii plasamentului in conditiile Legii nr.272/2004 republicata privind protectia si promovarea drepturilor copilului.
ADMITEREA IN SERVICIU
Admiterea in serviciu se realizeaza in baza masurii plasamentului sau plasamentului in regim de urgenta, dispus in conditiile legii, in conformitate cu Procedura de admitere a copiilor pentru ingrijirea copiilor in serviciul de asistenta maternala si plasament familial.
BENEFICIARI
Beneficiarii Serviciului de asistenta maternala si plasament familial sunt copiii separati temporar sau definitiv de parintii lor, pentru care a fost stabilita masura plasamentului sau plasamentului in regim de urgenta in conditiile legii.
CONDITII DE ELIGIBILITATE
- Varsta cuprinsa intre 0 si 18 ani;
- Acte necesare:
Dosarul copilului:
- sesizare, solicitare;
- ancheta sociala initiala sau raport privind ancheta sociala initiala;
- hotararea comisiei pentru protectia copilului sau a instantei de judecata/ Dispozitia directorului executiv al DGASPC Mehedinti, privind stabilirea unei masuri de protectie speciala (plasament/plasament in regim de urgenta), la persoana/familie/asistent maternal (PFAM);
- hotarare de stabilire a gradului de handicap sau/si a orientarii scolare, daca este cazul;
- planul individualizat de protectie, daca copilul a avut o alta masura de protectie speciala;
- certificat nastere;
- copie CI a copilului (daca exista) cat si ale parintilor;
- certificat casatorie parinti (daca este cazul);
- adeverinta de la medicul de familie cu vaccinarile, dupa caz;
- adeverinta scoala elev (daca este cazul);
- ancheta sociala;
- plan de servicii;
- fisa de identificare a riscurilor;
- fisa medicala a copilului, daca e posibil;
- copie rapoarte de potrivire a copilului cu asistent maternal profesionist in situatia in care se stabileste masura plasamentului;
- documentul care consemneaza opinia copilului cu privire la stabilirea masurii de protectie, pentru copilul care a implinit varsta de 10 ani.
Dosarul familiei biologice:
- copii ale actelor de stare civila;
- ancheta sociala;
SERVICII OFERITE:
Copiii beneficiaza de servicii diversificate, stabilite si acordate planificat, in functie de particularitatile si nevoile individuale, in concordanta cu evolutia si dezvoltarea personala a fiecarui copil.
CONDITII NECESARE PENTRU A DEVENI ASISTENT MATERNAL
Persoana care doreste sa devina asistent maternal trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
- să aibă domiciliul în judetul Mehedinti;
- să fie absolvent al invatamantului profesional sau liceal;
- a implinit varsta de 21 ani;
- prin comportamentul sau in societate si profilul psihologic prezinta garantii morale cu privire la cresterea, ingrijirea si educarea copiilor
- persoana si sotul/sotia prezinta disponibilitati afective in relatiile cu copii, confirmate in urma evaluarii psihologice;
- sotul/sotia si copiii care au implinit varsta de 14 ani si care au acelasi domiciliu, sau dupa caz, aceeasi resedinta cu solicitantul isi exprima acordul cu privire la primirea in familie a unui copil/copii;
- are domiciliul sau, dupa caz, resedinta intr-o localitate cu acces la servicii educationale, medicale pentru copilul/copiii pe care il/ii va primi in plasament si, dupa caz, la servicii de abilitare/reabilitare pentru copilul cu dizabilitati;
- are drept de folosinta asupra unei locuinte care acopera in mod corespunzator necesitatile de preparare a hranei, igiena, educatie si odihna ale utilizatorilor sai, inclusiv cele ale copiilor ce urmeaza a fi primiti in plasament si pentru care se poate asigura un spatiu individualizat de odihna si efectuarea temelor;
- cel putin unul dintr membri adulti ai familiei realizeaza venituri, exceptand asistentul maternal, daca acesta locuieste cu unul sau mai multi membri
- nu a depasit varsta standard de pensionare prevazuta de Legea nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii;
- nu a suferit o condamnare prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva, pentru savarsirea cu intentie a unei infractiuni contra persoanei, contra autoritatii, contra infaptuirii justitiei, de coruptie si de serviciu, precum si pentru infractiuni de trafic de droguri, cu privire la regimul privind sunbstantele dopante, de efectuare de operatiuni ilegale cu precursori sau cu alte produse susceptibile de a avea efecte psihoactive sau este inscrisa cu mentiuni in evidenta Registrului national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor;
- nu are in familie membri care au implinit varsta de 14 ani sau alte persoane care locuiesc impreuna cu mine, care au fost condamnati prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva pentru o infractiune din categoria celor prevazute la punctul 11 sau sunt inscrisi cu mentiuni in evidenta Registrului national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor;
- nu a fost decazut/a din drepturile parintesti prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva sau mi-a fost interzis exercitiul drepturilor parintesti , ca pedeapsa complementara;
- nu sufera de boli transmisibile care ar putea pune in pericol starea de sanatate a copilului;
- nu are in familie membri sau alte persoane majore care locuiesc cu el, care sufera de boli transmisibile care ar putea pune in pericol starea de sanatate a copilului;
- nu are istoric de violenta pentru care s-a emis ordin de protectie provizoriu sau, dupa caz, ordin de protectie, conform prevederilor Legii nr. 217/2003 pentru prevenirea si combaterea violentei domestice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau conform prevederilor Legii nr.26/2024 privind ordinul de protectie, sau au in familie membri sau alte persoane adulte care locuiesc cu el pentru care au fost emise ordinele mentionate;
- nu a avut sau, dupa caz, nu are unul sau mai multi copii naturali in sistemul de protectie speciala;
- nu a consimtit la adoptia propriului copil, cu exceptia in care copilul a fost adoptat de catre sot;
- nu sufera de boli psihice, nu este dependent/a de alcool, droguri sau alte substante psihotrope;
- nu are in familie membri sau alte persoane majore, care locuiesc cu el, care sufera de boli psihice, sunt dependente de alcool, droguri sau alte substante psihotrope;
- nu i s-a retras atestatul de asistent maternal profesionist, cu exceptia situatiei in care atestatul a fost retras la cerere.
DOCUMENTE NECESARE
Persoana care doreste sa devina asistent maternal adreseaza o cerere de evaluare (Anexa 1) conducerii DGASPC Mehedinti.
La cererea de evaluare se anexeaza in mod obligatoriu urmatoarele documente:
- curiculum vitae al solicitantului;
- copie, certificata de catre directie, sau dupa caz, de catre solicitant, de pe cartea de identitate, permisul de sedere pe termen lung sau, dupa caz, cartea de rezidenta permanenta a solicitantului si, dupa caz, a fiecarei persoane cu care acesta locuieste;
- copie certificata de catre directie, sau dupa caz, de catre solicitant, de pe certificatul de nastere al solicitantului si, dupa caz, a fiecarei persoane cu care acesta locuieste;
- copie certificata de catre directie, sau dupa caz, de catre solicitant, de pe certificatul de casatorie sau hotararea de divort/certificat de divort, daca este cazul;
- copie certificata de catre directie, sau dupa caz, de catre solicitant, de pe diploma de studii a acestuia;
- copie certificata de catre directie, sau dupa caz, de catre solicitant, de pe titlul de proprietate sau orice alt document care sa ateste dreptul de folosinta al locuintei;
- certificatul de cazier judiciar al solicitantului si, dupa caz, al fiecarei persoane care a implinit varsta de 14 ani cu care acesta locuieste;
- certificatul de integritate comportamentala al solicitantului si, dupa caz, al fiecarei persoane majore cu care acesta locuieste;
- adeverinta de venit sau alte documente care atesta veniturile solicitantului sau, dupa caz ale cel putin unuia dintre membrii adulti ai familiei cu care acesta locuieste;
- adeverinta eliberata de medicul de familie privind starea de sanatate a solicitantului, in care se precizeaza ca nu sufera de boli transmisibile si, dupa caz, a fiecarei persoane majore cu care acesta locuieste;
- certificat medical eliberat de medicul specialist in care se precizeaza ca solicitantul, sau dupa caz, persoanele majore cu care acesta locuieste nu sufera de boli psihice;
- declaratia in forma autentica pe propria raspundere(Anexa nr.8) din care sa rezulte ca solicitantul nu se afla in una din sitatiile urmatoare:
- nu a fost decazut/a din drepturile parintesti prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva sau mi-a fost interzis exercitiul drepturilor parintesti , ca pedeapsa complementara;
- nu a avut sau, dupa caz, nu are unul sau mai multi copii naturali in sistemul de protectie speciala;
- nu a consimtit la adoptia propriului copil, cu exceptia in care copilul a fost adoptat de catre sot;
- nu i s-a retras atestatul de asistent maternal profesionist, cu exceptia situatiei in care atestatul a fost retras la cerere.
- recomandari ale vecinilor, rudelor solicitantului, altor membrii ai comunitatii/persoane din cercul social al acestuia sau, dupa caz, din partea autoritatilor administratiei publice locale, cu privire la comportamentul social al solicitantului si, dupa caz, al membrilor familiei cu care acesta locuieste.
- DATE DE CONTACT
Adresa: Drobeta Turnu Severin, str. Crisan nr. 48A
E-mail: serviciu.sam@yahoo.com
Telefon: 0252324460
Sef serviciu: Camelia Bolfa